שני ימים של אור
בכל תפוצות ישראל ובארץ ישראל מציינים את ראש השנה במשך יומיים. יום טוב שחל במשך יומיים הוא לא דבר זר בחוץ לארץ, שכן הם חוגגים בכל יום טוב במשך שני ימים בשל 'יום טוב של גלויות'. דבר זה נעשה בשל ספקות בעיבור החודש ובעיות בהעברת ההודעה מבית הדין בירושלים לבני הגולה כולה. אבל, העובדה שגם בארץ ישראל חוגגים את ראש השנה יומיים היא בהחלט יוצאת דופן. כבר הפוסקים דנו בעובדה שראש השנה חל יומיים בארץ ישראל וביארו שהדבר נובע מכך שהוא חל בתחילת החודש, בשונה מכל החגים בלוח השנה. בית הדין לא היה יכול לשלוח שליחים ביום טוב ולהודיע כי חודש אלול הפך למעובר וראש השנה נדחה ביום. גם בימינו, בעידן הלוח המסדיר את עיבור החודשים אנו מציינים את ראש השנה בשני ימים. זאת, משום שזו תקנה שנקבעה בבי"ד הגדול ואדם לא יכול לבטלה גם אם בטל טעמה. למרות הנימוק המעשי, הנדון בספרי ההלכה וחקר השתלשלותה, רבותינו בעלי פנימיות התורה ביססו והעמיקו במציאות הימים הכפולים של ראש השנה. המעיין בספר הזוהר ובכתבי הסוד והחסידות, מוצא את עצמו כמשוכנע שראש השנה ואינו יכול להיות יום אחד בלבד. נבקש להציג ביאור מופלא מאוד, מק...