שינה של קודש
כאשר יעקב מקיץ מחלומו המופלא על המלאכים העולים ויורדים בסולם, הוא חש יראה עצומה על הימצאותו במקום נורא ומחליט לקדש את האבן עליה שם את ראשו: "וַיִּקַּח אֶת הָאֶבֶן אֲשֶׁר שָׂם מְרַאֲשֹׁתָיו, וַיָּשֶׂם אֹתָהּ, מַצֵּבָה; וַיִּצֹק שֶׁמֶן, עַל רֹאשָׁהּ" [בראשית כח יח]. בכך למעשה הופך יעקב את האבן למזבח, שעליו יקריב קורבנות כאשר יחזור מהגלות "וַיִּקְרָא אֶת שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא, בֵּית אֵל; וְאוּלָם לוּז שֵׁם הָעִיר, לָרִאשֹׁנָה. וַיִּדַּר יַעֲקֹב, נֶדֶר לֵאמֹר: אִם יִהְיֶה אֱלֹהִים עִמָּדִי,.., וְהָאֶבֶן הַזֹּאת, אֲשֶׁר שַׂמְתִּי מַצֵּבָה יִהְיֶה, בֵּית אֱלֹהִים " [בראשית כח יט-כב]. אגב, בסופו של ענין אכן מקיים יעקב את נדרו - "וַיָּבֹא יַעֲקֹב לוּזָה, אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ כְּנַעַן הִוא, בֵּית אֵל: הוּא, וְכָל הָעָם אֲשֶׁר עִמּוֹ. וַיִּבֶן שָׁם, מִזְבֵּחַ, וַיִּקְרָא לַמָּקוֹם, אֵל בֵּית אֵל: כִּי שָׁם, נִגְלוּ אֵלָיו הָאֱלֹהִים, בְּבָרְחוֹ, מִפְּנֵי אָחִיו" [בראשית לה ו]. אולם, אם נעיין בהלכה נמצא כי מעשיו של יעקב אינם מתאימים לדינים החלים על המזבח וקדושתו