תורה של מצורע
פרשני המקרא נחלקו בשאלה האם הצרעת היא מחלת עור רגילה או נגע רוחני התלוי במצבו של האדם. אחת הראיות לכך, שהצרעת היא עניין רוחני ולא טבעי היא תיאור תהליך רפואתו של המצורע. תהליך זה מתואר בפרשתנו שמציירת באריכות תהליך פלאי הכולל מעשים רוחניים מלאי מסתורין. לא זו בלבד, שהתהליך הוא מופלא הרי שיש בו מעשים שאמורים להחמיר את הצרעת ולא להסיר אותה. כך למשל ביאר ה'אור החיים' (ויקרא יד ב) בפרוטרוט, שהרי הצרעת הטבעית נובעת 'מעפשות וזיהום הגוף ותגבורת המרה אשר תתגבר באדם ועושה רושם בבשרו' . תהליך פיזי שכזה מתרחש בדרך כלל כאשר האדם נמצא במצב נפשי ירוד. 'ודבר זה יסובבנו העצבון וצרת הלב ושממון השכל, והרפואה הטבעית לזה היא הרחקות העצבון ועניינים המרחיבים לבו של אדם ומשמחים אותו' . למרבה הפלא, למרות שהבדידות גורמת לעצב ומרה שחורה המזהמת את הגוף, הרי שרפואת המצורע מתרחשת דווקא כשהוא בודד ובגדיו מלוכלכים. 'ודברים אלו הם כפי הטבע נגדיים לרפואת סיבת הנגע ואדרבה יולידו הנגע מחדש, וכאשר יראה האדם שהגם שעשה דברים אלו שהם נגדיים אף על פי כן על ידי שהרהר תשובה והתודה חטאתו..